Максим Кріппа, який володіє командою NAVI та очолює Українську федерацію кіберспорту (UESF), констатує стрімке зростання інтересу до кіберспорту в країні. Він підкреслює, що вже у 2022 році ринок кіберспорту в Україні оцінювався в десятки мільйонів доларів, що свідчить про значну трансформацію галузі. Цю інформацію він поділив у бесіді з Forbes Ukraine (BrandVoice).
За словами Кріппи, перші кроки кіберспорту на українській землі зробилися ще наприкінці 90-х років, і за два десятиліття цей напрямок перетворився на потужне явище у спортивній сфері. У 2020 році кіберспорт офіційно отримав статус виду спорту на державному рівні. Бізнесмен Максим Кріппа зауважує, що сьогодні український кіберспорт може позмагатися з класичними видами спорту за рівнем розвитку, хоча за популярністю поки що поступається футболу.
«Раніше, близько 15-20 років тому, кіберспорт в Україні був у підпіллі, тепер же це повноцінний масовий рух. Українські спортсмени гідно представляють країну на міжнародній арені. Чи можна вважати андеграундом індустрію, що у 2022 році вже коштувала десятки мільйонів доларів?» — говорить він.
Основні віхи становлення українського кіберспорту
Очільник UESF виділяє важливі події, які сприяли розвитку кіберспорту в Україні:
- 2009: команда А-Gaming, до складу якої входили Андрій Городенський та Олексій Кучеров, посіла третє місце на престижному турнірі World Cyber Games, що проводився Samsung.
- 2011: NAVI стала переможцем The International 2011 у дисципліні Dota 2.
- 2017: український турнірний оператор у співпраці з PGL провів The Kiev Major 3.
- 2020: офіційне визнання кіберспорту як виду спорту в Україні.
- Квітень 2021: проведення першого національного Кубку України з кіберспорту.
- Липень 2021: Федерація кіберспорту України отримала статус Національної.
Стратегічний курс UESF під керівництвом Максима Кріппи
У лютому 2025 року Максим Кріппа очолив федерацію і наголосив, що UESF має відігравати активну роль у розвитку галузі, а не бути лише регулятором.
«Ми прагнемо зробити кіберспорт більш доступним та популярним, розвивати його у навчальних закладах, сприяти реінтеграції ветеранів війни через кіберспортивні змагання, а також запускати соціальні проєкти для тих, хто ще не знайомий із цим світом», — підсумував він.