Від андеграунду до популярності: як змінився український кіберспорт за словами Максима Кріппи, очільника UESF

Бізнесмен Максим Кріппа / Фото: Forbes

Максим Кріппа, який володіє командою NAVI та очолює Українську федерацію кіберспорту (UESF), констатує стрімке зростання інтересу до кіберспорту в країні. Він підкреслює, що вже у 2022 році ринок кіберспорту в Україні оцінювався в десятки мільйонів доларів, що свідчить про значну трансформацію галузі. Цю інформацію він поділив у бесіді з Forbes Ukraine (BrandVoice).

За словами Кріппи, перші кроки кіберспорту на українській землі зробилися ще наприкінці 90-х років, і за два десятиліття цей напрямок перетворився на потужне явище у спортивній сфері. У 2020 році кіберспорт офіційно отримав статус виду спорту на державному рівні. Бізнесмен Максим Кріппа зауважує, що сьогодні український кіберспорт може позмагатися з класичними видами спорту за рівнем розвитку, хоча за популярністю поки що поступається футболу.

«Раніше, близько 15-20 років тому, кіберспорт в Україні був у підпіллі, тепер же це повноцінний масовий рух. Українські спортсмени гідно представляють країну на міжнародній арені. Чи можна вважати андеграундом індустрію, що у 2022 році вже коштувала десятки мільйонів доларів?» — говорить він.

Основні віхи становлення українського кіберспорту

Очільник UESF виділяє важливі події, які сприяли розвитку кіберспорту в Україні:

  • 2009: команда А-Gaming, до складу якої входили Андрій Городенський та Олексій Кучеров, посіла третє місце на престижному турнірі World Cyber Games, що проводився Samsung.
  • 2011: NAVI стала переможцем The International 2011 у дисципліні Dota 2.
  • 2017: український турнірний оператор у співпраці з PGL провів The Kiev Major 3.
  • 2020: офіційне визнання кіберспорту як виду спорту в Україні.
  • Квітень 2021: проведення першого національного Кубку України з кіберспорту.
  • Липень 2021: Федерація кіберспорту України отримала статус Національної.

Стратегічний курс UESF під керівництвом Максима Кріппи

У лютому 2025 року Максим Кріппа очолив федерацію і наголосив, що UESF має відігравати активну роль у розвитку галузі, а не бути лише регулятором.

«Ми прагнемо зробити кіберспорт більш доступним та популярним, розвивати його у навчальних закладах, сприяти реінтеграції ветеранів війни через кіберспортивні змагання, а також запускати соціальні проєкти для тих, хто ще не знайомий із цим світом», — підсумував він.

Назарчук Галина

Назарчук Галина

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *